Poseidon
A thriller on a luxury ocean liner. After the devastating impact of a huge freak wave, a group of intrepid survivors resolve to find their way out of the burning ship at any price. Will they manage it, or end up like the other passengers?
New Year’s Eve. More than 2,000 passengers and crew are celebrating the end of the year on the open sea, on the deck of the luxury ocean liner Poseidon. At exactly midday, and without any warning, an enormous wave hundreds of feet high rears up in front of the ship – the kind of wave that is every captain’s nightmare and has no clear scientific explanation. The wave breaks over the deck with devastating force and turns the ship over. Most of the passengers and crew perish immediately, but a couple of hundred – those who were celebrating the New Year in the ballroom – survive. The captain assures them that the ballroom has ended up in an air bubble and that they will be safe until help arrives. Dylan, however, is not so sure and decides to take matters into his own hands before the ship goes down. With a few other intrepid souls, he resolves to find an escape route through the bowels of the burning ship. A remake of The Poseidon Adventure (dir. Ronald Neame, 1972) with Gene Hackman.