Building Bridges
The film recounts the inspirational story of a remarkable group of women who set aside sharp differences to heal the painful wounds of Bosnia’s conflict. Amira, Snjezana, Ifeta and the women of the Mostar Women’s Citizen Initiative, a group of community leaders, political activists and ordinary citizens have launched a joint effort to transcend ethnic and religious strife in a country fractured by war. The narration was provided by former U. S. Secretary of State Madeline Albright who is also the Chairman of the National Democratic Institute for International Affairs (NDI), a nonprofit organization working to strengthen and expand democracy worldwide, working to ensure that women become equal partners in the process of democratic development.