Captain Thunderbolt
In the 1950s, if the Karlovy Vary festival screened a film from a capitalist country, it usually involved an individual’s struggle against a corrupt society – and the Australian Western by New Zealand-born director Cecil Holmes was no different. This feature-length film romanticizing the legendary outlaw Fred Ward was long considered lost in its home country, until a complete copy was recently found at the National Film Archive in Prague. After more than seventy years, the myth of Captain Thunderbolt, the “Robin Hood of the Australian bush,” can thus be seen again in all its original glory.