Old Boy
Mysteriózní příběh s únosy, vraždami, svévolným vězněním, dávnými proviněními a překvapivými mezilidskými vztahy vybízí k přemýšlení o tom, do jaké míry je potřeba pomsty přirozenou a legitimní touhou člověka, na němž byla spáchána křivda.
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama, v němž se nakonec odhalí fatální vazby mezi Dae-suem a Mido, je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou.