Silniční hry
Během cesty po dlouhých pouštních dálnicích Austrálie si lze čas krátit různými hrami. Řidič náklaďáku v tomto precizně vystavěném hitchcockovském thrilleru se baví tím, že si k lidem v okolních autech dosazuje jejich osobní příběhy. Není tajemný muž v zelené dodávce náhodou hledaný masový vrah?
Američan žijící v Austrálii se živí jako řidič tahače. Dlouhé cesty se zásilkami přes australskou poušť si sečtělý a sebeironický muž zkracuje všemožnými myšlenkovými hrami, jež spočívají především v komentování řidičů, které potkává na dálnici. Vedle různých komických figurek opakovaně míjí i záhadného muže v zelené dodávce. Různé náznaky hrdinu postupně vedou k podezření, že se jedná o masového vraha, o jehož činech slýchá zprávy v rádiu. Svou teorii řekne i americké stopařce, která se rozhodne, že mu pomůže na otázky, jež opřádají muže v zelené dodávce, najít jednoznačnou odpověď. Precizně vystavěný thriller vznikl jako přiznaná silniční parafráze na Hitchcockovo Okno do dvora (Rear Window, 1954). Vyprávění skvostně buduje napětí tím, že nejednoznačné indicie a falešné stopy proplétá s myšlenkami hlavního hrdiny, nahlodávaného paranoiou a pochybnostmi.