Fidelio - Alicina odysea
Plavba Alice na nákladní lodi s výhradně mužskou posádkou se mění v cestu mladé ženy za sebepoznáním a přitakáním sebevědomému ženství. Nejde však o žádné poučování na téma feminismu, film okouzlí svěžím tónem, nevšedním prostředím a skvělým hereckým výkonem představitelky Alice.
Tento emocionálně komplexní debut, podpořený odvážným hereckým výkonem, zachycuje cestu sexuálně liberální ženy za sebepoznáním, kterou podniká na palubě staré nákladní lodi. Zde si musí vydobýt respekt mužské části posádky včetně pohledného kapitána, s nímž měla kdysi milostný poměr, zatímco její současný partner dychtivě čeká na její návrat. Zdá se, že Alice, tato metaforická mořská panna, se během plavby proměňuje v jiného člověka – aby dokázala několik týdnů vydržet coby jediná žena na obrovské nákladní lodi, stává se citově tvrdší. V málokterých filmech bývá ženám dovoleno aktivně hledat naplnění vlastních tužeb, ale tady Alice rozhodně nefiguruje jen jako dráždivý podnět mužských představ. Příběh zažíváme z jejího pohledu, sledujeme, jak se vyrovnává s pokušeními, jimž musí čelit, jak touží po nepřítomném partnerovi a jak se vypořádává s následky svých rozhodnutí. Líčení je to velmi osvěžující, navíc zasazené do vskutku nevšedního prostředí.