Ďábel pouště
Hrdina výpravného snímku ze starověké kmenové společnosti, připomínající Zorra mstitele, se rozhodne bojovat proti tyranskému vůdci vesnice. Šahínův první akční film nabídl jednu z prvních hereckých příležitostí mladému Omaru Sharifovi, budoucí hvězdě filmu Lawrence z Arábie.
Hrdina výpravného snímku ze starověké kmenové společnosti, připomínající Zorra mstitele, se rozhodne bojovat proti tyranskému vůdci vesnice. Šahínova akční prvotina nabídla jednu z prvních hereckých příležitostí mladému Omaru Sharifovi, budoucí hvězdě filmu Lawrence z Arábie. Ten se však od snímku později distancoval a předznamenal tak konec své krátké spolupráce se Šahínem. Dnes tento pozapomenutý film nabízí jedinečný vhled do Šahínova díla a nese celou řadu jeho typických znaků, které se plně rozvinou v následujících dílech: impozantní panorámata, okouzlující vizuální složku, kombinaci společensko-politického podtextu a zábavních prvků i oslavu lidského těla.