První zrádce
Spolupráce se spravedlností je v kruzích sicilské mafie brána jako zrada, která se trestá smrtí a likvidací rodiny. Přesto se stal v roce 1986 jedním z klíčových svědků velkého procesu s mafií člen Cosa Nostry Tommaso Buscetta.
V prvním velkém procesu s italskou mafií v roce 1986 se klíčovým svědkem stal člen Cosa Nostry Tommaso Buscetta. Zvolil nabídku, kterou mu po jeho uvěznění dal bojovník s organizovaným zločinem prokurátor Giovanni Falcone, navzdory strachu z likvidace celé rodiny venku: spolupráce se spravedlností se totiž podle zákonů mafie rovná zradě. Příběh zločince, známého jako první pentito, díky němuž bylo usvědčeno na tři sta předáků mafie a odkryly se i vazby na politické kruhy, zvolil jako námět dlouho sledovaný a často oceňovaný italský tvůrce Marco Bellocchio. Jeho film, daleko přesahující rámec životopisného žánru, soutěžil nedávno za Itálii v Cannes.