The main hero of the film, based on Belgian writer Eduard Cinz’ Notes of Maurice Bred, is Marius, a man without a past. Four years prior, he lost his memory in a car accident, and now lives in a sanatorium cut off from the surrounding world. Though he long tried to escape, returning to reality is too painful for Marius.
In the pink mist of sunrise, a man lies on the sand near the shore, the same man who later in bed will awake from a nightmare calling out: No, I won’t go! It’s Marius, who lost his memory in a car accident four years prior. He lives in a sanatorium completely isolated from the surrounding world, a location his doctor must sail to from the mainland, a place from which there is no escape. Fleeting fragments of his former life, a vague memory of his loving wife Kristina – the only thing which flows out of the darkness of oblivion. The other patients have their own troubles. Marija is one of them; despite not understanding the lonely man, she seeks at least some sign of emotion from him. Dr Gaule discovers that his patient’s condition is improving and that his memory is returning. But the clash with reality is too painful for Marius – he isn’t able to bear the weight of changes in the lives of those closest to him and he prefers to return to the place he wanted to escape the entire time. The film is based on the novel Notes of Maurice Bred by Belgian writer Eduardas Cinz.