The Herd
There’s a blood feud raging between two Kurdish clans. Sivan, whose wife is a member of an enemy family, no longer enjoys his strict father’s favour. Indeed, he must defend his wife against his father, who considers her a curse. This is a film about tragic love, ancient family ties, and an existential journey from mountain pastures to the metropolis.