Avanim
Michale Shemi lives in Tel Aviv, is married with a little boy, and works in her father’s firm. But life in her orthodox Jewish family, so controlled by prohibitions, smacks more of prison than home.
Michale Shemi, a kindly woman in her thirties, is a member of an orthodox Jewish family from Tel Aviv. She works at her father’s company, is married with a little boy, and it seems that she is leading a balanced and fulfilling life. Only now and again do flashes of dissatisfaction plague her, primarily during traditional holidays at which her father strictly adheres to strict religious rituals, refusing to listen to those closest to him. His daughter, however, has to conceal an inner drama and connot confide in anyone. The secret emotion and the tragedy she experiences shatter everything which held her life together until now. Michele doesn´t want to hurt any of those close to her but she also knows that she cannot go on like this. Strict rules apply to married women within the Orthodox Jewish Yemenite community, and the young mother knows what awaits he if she defies it... The film was screened at the Berlin IFF and the lead is played by Asi Levi who is herself a Yemenite. For her previous roles in the films Urban Feel and The Investigation Must Go On she won Israeli Film Awards in 1999 and 2000.