A melancholic comedy about ‘unadult’ young people trawling through the streets of Copenhagen. Penniless graffiti sprayer Daniel and his friend, the porky Old Man, who longs to become a football referee, come across a girl called Franc and their lives start to change. A well-situated judge is having trouble with his own identity as well.
Young Daniel is the right kind of outsider. Officially, he doesn?t make any money, and he doesn’t pay his fines or debts. He even buys petrol for his old Fiat 600 in half-litres. But he’s basically contented. He is occasionally commissioned to do some graffiti for one of his besotted mates who needs him to spray his girlfriend’s name somewhere, and this suffices for his livelihood. That is, until he and another weird friend, known as the Old Man, meet a female rebel called Franc, a shop assistant in a bakery. Things change and they start having unexpected money problems. The fates of these youngsters are linked up with the parallel tale of a well-situated but extremely bored judge. Icelandic director Dagur Kári made a name for himself with his debut Nói the Albino, whose protagonist was an adolescent and "somewhat untypical" young man. The village setting on the shores of the Icelandic fjord is replaced in Kári’s new film by the Danish capital. But the new story has a far less dramatic curve. The narration unfolds in a slow tempo and on a fairly unstable plane, rendered all the more unusual through the use of black-and-white film.