Amal
Amal Kumar works as an auto rickshaw driver in New Delhi, a profession he inherited from his father along with much more important qualities – goodness, honesty, modesty and satisfaction with his lot in life. All day he serves his customers reliably, and each night he collapses from exhaustion at home, where only his caring mother awaits him. Among his customers is an attractive businesswoman who accidentally causes serious injury to a little homeless girl named Rani. There’s also a capricious and bad-tempered man who looks like a tramp… The protagonist becomes an involuntary guide through the city, the film mediates the atmosphere of the busy streets and typical corners of Delhi, and it takes the viewer into various social environments as Amal encounters different people during his working day and as unexpected events unfold which could fundamentally change his life. The story, hovering on the border between fairytale and social morality piece, is told with disarming candour.