Postcards from Leningrad
Venezuela, 1966. A young member of the guerrilla movement has to give birth in secret but, to her surprise, her daughter is the first child born on Mother’s Day and their photograph ends up in the papers. From that moment on, mother and daughter become fugitives… The beginning of a dramatic childhood among guerrillas. Disguises, hideaways and false names: the brutal reality of adults and children alike, all with their fantasies, dreams and desires. This is what childhood is like for the girl and her cousin Teo who live in the labyrinth of their imagination and think up stories of superheroes while waiting impatiently for their mums and dads to return from the mountains. But children’s games cannot draw attention away from all-pervading death, from the torture and the betrayals of guerrilla life, where childhood means waiting for parents or for postcards which only serve to mask the futility of this wait.