Mamma Mia!
A charming film adaptation of the famous musical seen by more than 30 million people. It tells the story of a single mother (Meryl Streep) who owns a small hotel on an idyllic Greek island. As she prepares to marry off her daughter, the bride-to-be wants to know who her father is before the wedding bells start ringing. And all this to the tune of catchy songs by ABBA.
This enchanting film adaptation of the famous musical, seen by over thirty million people in 160 cities worldwide, is undoubtedly this summer’s most anticipated film. It tells the story of a single mother who owns a little hotel on an idyllic Greek island. As she prepares to marry off her daughter Sophie, the bride-to-be wants to know who her father is before the wedding bells start ringing. To her mother’s surprise, three men turn up on the doorstep of her picturesque house, all of them people she knew intimately twenty years earlier. Which of them is Sophie’s father? The excellent Meryl Streep in the role of the mother is supported by Pierce Brosnan, Colin Firth and Stellan Skarsgård playing her suitors of long ago. This sunlit romantic comedy, written by the author of the original stage play, Catherine Johnson, and involving the participation of former ABBA members Björn Ulvaeus and Benny Andersson, also draws its rousing energy from the chart-topping songs by the legendary Swedish pop band.