Lorna, a young Albanian woman living in Belgium fakes a marriage with drug addict Claudy. Now a Belgian citizen, she wants to fake yet another marriage with a Russian mafioso to get the money for the snack bar she dreams of having. Another raw drama from the Dardenne brothers with outsider protagonists living on the outskirts of affluent Western society.
Lorna, a young Albanian woman living in Belgium, longs to have her own snack bar. In order to get citizenship, she fakes a marriage with drug addict Claudy. Now a Belgian citizen, she wants to get the money for the snack bar by faking yet another marriage with a Russian mafioso. Claudy, however, tries some emotional blackmail on Lorna, he wants clean up – will Lorna agree to a plan to get rid of him? Another raw drama from the Dardenne brothers with outsider protagonists living on the outskirts of affluent Western society, in a film which also examines the acute inner conflict of the main character. Claudy constitutes the road to freedom for Lorna but, at the same time, he is her main obstacle. The power of the story is reinforced by the magnificent direction and the minimalist composition of the situations. The temperate yet highly effective form further fuels the claim that the Dardenne brothers are two of Europe’s most talented contemporary filmmakers. Lorna’s Silence came away from this year’s Cannes festival with the award for Best Screenplay.