A portrait of Iranian artist Jamshid Aminfar who isn’t afraid to go out onto the streets of Teheran to exhibit and sell his work; and this is also where he creates his distinctive paintings reminiscent of canvases by Keith Harring or the gloomy images of Edvard Munch. Almost a third of the film is taken up with eye-catching animation, bringing to life the demonic figures from Aminfar’s paintings.
Jamshid Aminfar is the only artist who isn’t afraid to go out onto the streets of Teheran to exhibit and sell his work; and this is also where he creates his distinctive paintings reminiscent of canvases by Keith Harring or the gloomy images of Edvard Munch. Every day he has to face persecution from the police, negative responses to his work from his wife and passers-by, and also his own demons, which he skilfully conjures up in his paintings. The latter are brought to life with the aid of wonderful eye-catching animation by Iranian director Rokhsareh Ghaemmaghami, who also follows her hero as he prepares for his first exhibition and conducts a romance with a young French art student.