Paju
The second feature from one of Korea’s most outstanding contemporary filmmakers opened this year’s Rotterdam festival. It presents the complicated story of a young woman who returns after a long absence to her hometown of Paju where she is confronted with new circumstances surrounding the tragic death of her sister and forced to meet her sister’s husband and stand up to an old secret.
In Paju, one of Korea’s most talented directors paints a portrait of characters who are far from average, far from being considered ordinary and "normal.” In this way she continues with the style and quality of her highly successful debut feature Jealousy Is My Middle Name (2002, Jiltuneun naui him). After spending several years in India in search of herself, a young woman named Eun-mo returns to Korea to her hometown of Paju. There she meets up again with Joong-shik, the husband of her older sister who died tragically. New circumstances connected to her sister’s death rise to the surface, as does a strong feeling which Eun-mo tried to suppress and bury forever. Will truth or passion win out? The director’s fascination with complicated characters and her skill in gradually uncovering secret after secret make the film a unique experience, and viewers will want to see this complicated story of human desire and seeking again and again. The film was screened with great success at the Pusan festival and opened this year’s festival in Rotterdam.