Buenos Aires in the era of virtual love. Mariana and Martín are neighbors. They pass each other every day without knowing a thing about each other. Will they ever meet? Lead actress López de Ayala (Mariana) was well received in José Luis Guerín’s In the City of Sylvia, screened two years ago at Karlovy Vary.
The identity of a metropolis rests in its buildings. These days, it’s often a chaotic mixture of the most disparate and clashing architectural styles. From contemplating Buenos Aires as a city, the movie shifts to observing its equally heterogeneous inhabitants: Martín is an Allen-esque, intellectual neurotic, an IT geek who used the internet to get closer to the world while pulling farther away from life. His girlfriend has taken off to America and left her dog. He’s a typical city dweller just like Mariana. They live in the same quarter, the same street, the same block.... Their paths cross every day but they never bump into each other. When Martín climbs the stairs, Mariana descends them. When he gets on the bus, she gets off. They sit in the same row at the movies but never have an encounter. Will they ever actually meet? The director based his picture on his successful short of the same name involving a couple, destined to be together, who find it hard to meet. In this feature debut he presents a multi-layered, intellectually and formally precise film, a romantic comedy that is at once playful and cinematically sophisticated.