Clip
Jasna is a beautiful teenage girl living in an out-of-the-way Serbian town. Having lost her illusions and feeling irritated with everyone, including herself, she kills time at discos and parties. This dynamic, candid, and uncompromising movie fearlessly limns a portrait of the young postwar generation and its struggle to find its own identity.
Jasna is a beautiful teenage girl living in an out-of-the-way Serbian town. Her daily family life consists of hassles about money (or the lack of it), her mother’s apathy, and her father’s terminal illness. Disillusioned and fuming at everything, including herself, Jasna kills time at discos and parties where she indulges in plentiful drugs and alcohol. Her behavior breaches many a taboo, clearly signaling that her parents have lost control of her. This dynamic, direct, and uncompromising debut from a talented director fearlessly and unreservedly limns a portrait of the young postwar generation and its efforts to find its identity – a generation which finds it hard to express any positive emotions. Nevertheless, while on this destructive path the heroine comes to terms with herself and with a reality she cannot change. The movie rightly won the main prize at this year’s Rotterdam IFF.