You Ain't Seen Nothin' Yet
Before his death, a renowned dramatist arranges to have friends who appeared in his play Eurydice summoned to his residence to participate in his funeral and to see a performance of the play by an avant-garde acting company. Surprises await them, as they also find themselves unwitting participants.
Renowned dramatist Antoine d’Anthac arranges to have friends who appeared in his play Eurydice come together to participate in his funeral and to see a performance of the play by an avant-garde acting company. Do love, life, death, and love after death still have any place on a theater stage? Those who come to fulfill their departed friend’s final wish will have a chance to decide. At almost 90, Alain Resnais has shot another of his surprising movies. Although the picture draws on two plays by Jean Anouilh, the filmmaker isn’t interested in a dialogue between theater and film. His production becomes an opportunity for reflection, for a play between real life and the stage, between the modern and the classic. But it is also a means of referencing his earlier work and the questions that remain unanswered. Perhaps with this film the great French artist is seeking to close his more than 50-year career surrounded by the actors he loves.