Mars & Avril
Martin Villeneuve set his debut Mars & Avril in a Montreal of the future and based it on motifs from two photo romances. This original cosmic spectacle combines the themes of art, spirituality, inventiveness, and love – and offers a special treat: Robert Lepage, one of Canada’s foremost filmmakers, returns to the silver screen as a hologram.
Mars & Avril is probably the first Québécois film to be adapted from two graphic novels. It is set in a futuristic Montreal where humanity is preparing to set foot on the planet Mars. The charismatic musician Jacob plays on musical instruments inspired by the female form and designed by his best friend Arthur. Both men fall in love with Avril, a young photographer who has problems with her breathing. This original cosmic fairy tale brings together the themes of art, spirituality, the world of inventions, and love; and it’s here that distinguished Canadian filmmaker Robert Lepage returns to the silver screen – as a hologram. This remarkable film debut by talented director Martin Villeneuve will enchant viewers with its visual sheen and may certainly be considered one of the most fascinating "intimate sci-fi films” in recent years.