Last year saw mad scientist Viktor (Karel Roden) digging around in the brains of unfortunate communist and Nazi soldiers in the Mayrau mine near Karlovy Vary in an attempt to recreate the horrors of World War II. See for yourself whether his project crossed the bounds of sanity at a screening hosted by the Shockproof Film Festival.
For visitors to the festival in Karlovy Vary, we recommend a trip to the nearby Mayrau mine, where you will find not only a mining museum but, with some luck, you might just come across the mutilated bodies of Russian soldiers or randomly scattered human brains. It was here that Victor (Karel Roden) recently built his small Frankenstein’s Mill, where he applied a highly unusual therapy to war-ravaged communist and Nazi soldiers – for instance, attaching a fighter plane propeller to a soldier’s body or joining two different cerebral hemispheres together. But if you want to see a crazy scientist as he digs around in the exposed craniums of various victims and murderers, we suggest a midnight screening of the film that Richard Raaphorst shot at Mayrau. Cordially inviting you to attend are the programmers of the Shockproof Film Festival, whose representatives will be personally on hand at the screening.