The Day Has Conquered the Night
Award-winning French director Jean-Gabriel Périot, a specialist in highly original short documentaries, puts questions to eight unwilling inhabitants of an Orléans prison who appear in front of the camera to speak of their dreams and nightmares, allowing us to delve deep into minds altered by a life behind bars.
Award-winning French director Jean-Gabriel Périot, a specialist in highly original short documentaries, puts questions to eight unwilling inmates of an Orléans prison. They appear on camera in precisely placed frontal shots and confide their wildest dreams and most oppressive nightmares, allowing us to delve deep into minds altered by a life behind bars. The well-planned shots have their own rhythm and the music faithfully corresponds to the mood of the individual dreams, whose seeming absurdity aptly reflects the grueling mundanity of prison life.