Sara is growing up in a religious family from Texas that raises goats. Her whole life is ahead of her but first she has to figure out a thing or two. Depicting real people, this vivid and exceptionally authentic movie raises questions of faith and nontraditional lifestyles. Premiered at the Cannes IFF.
Sara is growing up in Texas with eleven siblings in a religious family of goat farmers. When she gets to know a liberal-minded bull tamer, the adolescent girl starts to question her life… Made with non-actors in their own surroundings, the film avoids commenting on religious mentoring or on the essence of community life in order to capture the intimacy of a society where home-schooling is just as natural as target-shooting in late pregnancy. The decision not to emphasize any particular characteristic allowed the director to create an exceptionally vivid portrait in an ascetic yet suggestive film that admirably avoids the traditional tools of dramatization usually applied to stories about adolescent girls or their environment. The director nevertheless succeeds in constructing a comprehensive and compelling portrait of unique individuals while it continues to focus on Sara’s quest for new paths in life.