Paradjanov
This unusual biopic illustrates key moments in the life and work of Sergei Paradjanov, the brilliant film director of Armenian descent who was persecuted by the Soviet authorities. In conceiving their artistic stylisation for the film, the directing duo drew on Paradjanov’s unique approach, offering viewers a vivid interpretation of his distinctive view of the world.