Many consider this little-known existential drama, which mixes influences of Italian Neorealism and the French New Wave, as one of Petri’s key works. While riding the tram, aging plumber Cesare witnesses the sudden death of a man his own age. Reacting to the shock, he quits his job so as to experience as intensely as possible days he considers numbered.