Málo známé existenciální drama, v němž se mísí vlivy italského neorealismu a francouzské nové vlny, považují mnozí za jeden z vrcholů Petriho díla. Stárnoucí instalatér Cesare je svědkem náhlé smrti stejně starého muže v tramvaji. Pod vlivem šoku opouští zaměstnání, aby co nejintenzivněji prožil dny, které považuje za sečtené.