Karlovy Vary audiences will be granted the very first look at Ben Rivers’ latest, still-unfinished work. The director will put together a compilation of his most recent footage just before the start of the festival, which will also include the planned film Things, which he is currently shooting at home.
"I’m making a film at the moment called Things, which is a commission, and a challenge, to make a film at home,” Ben Rivers wrote in May 2014 about one of the projects he is currently working on and which will be exclusively presented as a work in progress at Karlovy Vary. In this short film he compiles shots of primitive drawings, photographs, and exteriors – synthesizing them to demonstrate that our immediate surroundings provide each of us with a plentiful universe, making it unnecessary to "reach for the stars.” In this, his latest work, Rivers remains timeless and magical.