Love Is Strange
After living together for years, Ben and George decide to give their relationship the official seal of approval. The happy event, however, brings huge changes into their lives, and financial straits force them for a time to live apart. The acclaimed director, whose picture played this year at Sundance, once again teases out the essence of his protagonists with abundant humanity, understanding, and humor.
After many years living together, Ben and George decide to officially sanction their relationship. Their romantic Manhattan ceremony is followed by a relaxed celebration among friends and family. But after finding out about the marriage, the principal of the Catholic school where George teaches fires him forthwith. The sudden change is a blow to their financial situation, and Ben and George are forced to give up their apartment – and to live apart, the most painful aspect of all. George moves in with a young gay police couple and Ben heads for Brooklyn to stay with his nephew’s family – temporarily they both hope.… The acclaimed director once again confirms his talent for getting inside his characters, uncovering their depth and complexity with abundant humanity, intuition, and humor. John Lithgow and Alfred Molina offer up excellent starring turns, marking characters Ben and George with great authenticity and imbuing them with irresistible charm and charisma. The outstanding Marisa Tomei appears in a supporting role.