A typhoon is slowly approaching Manila. And in the swelter that accompanies the storm something ominous is hiding which awakens suicidal tendencies and other inexplicable urges in the city’s inhabitants. This surprisingly self-assured and mature directorial debut is a sophisticated portrait of a society into which evil has come a-creeping.
A devastating typhoon is sweeping over the Philippines, slowly approaching Manila. As if they sensed the final judgment looming, some of the city’s inhabitants behave in ways that are hard to explain. The intriguing mosaic of stories gradually leads us to a police station where the night shift is forced to wait out the forces of nature while a new prisoner sitting in one of the cells appears to be connected to the mysterious powers concentrated in the storm. This focused first feature by a Filipino artist who has thus far only written about film offers a grimly-painted, symbolic treatment of a society that must suddenly come to grips with its innermost fears. In his unusually compact, esthetically provocative, and semantically ambiguous debut, the filmmaker creates an electrifying atmosphere that takes inspiration from the B horror movies of the eighties, the survival horror video game series Silent Hill, as well as the director’s own personal experience.