Window of the Soul
People from different parts of the globe tell about their vision of the world, and about how they view themselves and others. Many of them are sight impaired. José Saramango, Nobel laureate in literature, is among those interviewed. The movie presents a humorous and poetic look at the significance of the visible, wearing glasses and a world glutted with images.
In the documentary AWindow of the Soul, nineteen people from different continents speak about their vision of the world, and about how they view themselves and others. Some of them are sight impaired. Portuguese Nobel literature laureate José Saramango, neurologist Oliver Sacks and blind photographer (of Slovak origin) Evžen Bavčar are among the best known of those interviewed. The movie presents a humorous and poetic look at the significance of the visible, wearing glasses and a world glutted with images. The film won Best Documentary at the 25th Sao Paulo IFF.