The lives of the last witnesses to Nazi atrocities and the descendants of those whose spirit and character were destroyed by the war now come together. The post-war generation also has to rid itself of the traumas of childhood, and so Susanna Ressell sets out to find the famous Jewish composer Gebirtig from Vienna, a Holocaust survivor, to try to persuade him to testify.