Boris is arrogant and immensely wealthy with a successful and beautiful wife and even more stunning mistresses. When his wife sinks into a deep depression he is forced to ask himself whether he hasn’t made a mistake somewhere along the line. Denis Côté’s story of the effortless acquisition of perfection and its irrevocable loss competed at this year’s Berlinale.
Boris Malinovsky has achieved all of his life’s goals. The closets in his design houses are stacked with the finest shirts, as the boss of a thriving company he spends minimum time at work while enjoying maximum profit, his wife is a minister in the Canadian government, and he’s recently added a leggy blonde and a sexy young redhead to his collection of mistresses. However, a cloud of misgivings starts to form over this perfect world when his wife succumbs to an inexplicable illness. A puzzling phone call in the middle of the night compels Boris to reflect on something he hadn’t considered before: that there are limits to his own existence. This foray into Québécois high society underlines the elusive threat that can materialise at any time without warning. Set against a melodramatic framework, the director constructs a psychological drama with elements of thriller that he purposefully sprinkles with satirical and mysterious eccentricities, here embodied in the fiendish Denis Lavant. Côté thus remains true to his distinctive experimental nature, thanks to which he has become a phenomenon of Canadian cinema.