In this wonderfully inventive outing from burlesque comedians Dominique Abel and Fiona Gordon, she plays a shy librarian looking all over Paris for her missing Aunt Martha (the final role of Amour star Emmanuelle Riva), while he plays a harmless hobo who pops up practically everywhere she goes.
As anyone who has seen L’Iceberg and The Fairy knows, Abel and Gordon are quite possibly the two funniest clowns working in cinema today. No, really: Dominique Abel is a Belgian-born, burlesque-trained human pretzel and gifted physical comic on par with Chaplin or Keaton, while real-life Australian wife Fiona Gordon is a Tilda Swinton-tall redhead with Olive Oyl elbows and an Easter Island profile. With their latest film, they take audiences to Paris, where she plays a shy librarian desperate to find her missing Aunt Martha (the final role of Amour star Emmanuelle Riva), while he plays a harmless hobo who pops up practically everywhere she goes. Let the comic situations begin, as this duo travels from one corner of the city to another (nearly getting incinerated at Père Lachaise cemetery one moment, dangling from the rafters of the Eiffel Tower the next), creating some of the funniest moments you’ll see on screen all year.