A large and lively family live on the outskirts of Rio. During heated days full of pranks and mutual teasing, Irene prepares for her son’s sudden departure abroad. This heartfelt film, about growing up too fast, maternal love, and family solidarity, garnered buzz at Sundance and Rotterdam.
Irene lives with her husband and four kids in a dilapidated house on the outskirts of Rio de Janeiro. The family’s modest yet joyful life is turned upside down when the eldest son Fernando gets an unexpected offer to go abroad for an extended period. As a mother, Irene receives a painful shock; as a woman, however – despite the literally crumbling house – she finds solid ground under her feet again. The nimble camera skillfully embraces the fluid functioning of the Brazilian household, with the samba’s driving brass section and even the clamor of noise rock lending support. But it is the acting tour-de-force from Karine Teles, co-author of this spirited melodrama, that reigns over this colorful picture.