Papicha
Algiers in the nineties. Religious radicalism is gaining ground, and, further down the line, the result will be civil war. Eighteen-year-old Nedjma resists the changes via a flashy attempt to maintain her status as an independent woman – both in her relationships and in her choice of clothes. Brimming with girl power, this debut film brought a ray of light into the Un Certain Regard section at this year’s Cannes fest.