Heimat Is a Space in Time
Recounted against a backdrop of major 20th century events, seasoned nonconformist and true intellectual Thomas Heise immerses himself in four generations of his family’s history, employing a serenity that the nourishing three-and-a-half-hour footage demands. The cinephilic hit of this year’s Berlinale asks out loud for a peckish audience that won’t be put off by narratives scored with all manner of grooves and crevices.