Vesper
At some point in the future the Earth’s ecosystem collapses. A tough 13-year-old called Vesper, whose father is paralysed, tries to get food for them wherever she can. When she finds a mysterious woman in the forest one day she starts to hope that things will change… Thanks to a combination of a unique artistic concept, strong performances from the cast, and an imaginative score, this dystopian sci-fi offers viewers a comprehensive audiovisual experience.
At some point in the future the Earth’s ecosystem collapses. A tough 13-year-old called Vesper, whose father is paralysed, tries to get food for them wherever she can while experimenting with biological specimens in her laboratory. One day she finds a mysterious woman in the forest who she hopes will take her to the Citadel, a place where the powerful decide the fate of what’s left of the world. Kristina Buožytė and Bruno Samper make skilful use of the Lithuanian wooded landscape as the setting for their dystopian sci-fi and, thanks to a combination of strong performances, a unique artistic concept and an imaginative score, viewers can expect a truly comprehensive audiovisual experience.