Snake Gas
This loose adaptation of Joseph Conrad’s Heart of Darkness follows Robert Klein (Stanislav Majer) as he sets out to find his brother, who disappeared under mysterious circumstances. Klein finds himself on a journey where nothing is familiar or certain, a journey during which he is forced to reassess his relationship to his culture, to himself, and to his brother, whom he thought he knew so well… David Jařab’s latest film is a highly original exploration of the conflict of cultures that we are permanently forced to reckon with, about the patriarchal superiority of the “white man,” and about the right to plunder natural resources that are slowly but surely running out.