For many years Rocío thought her mother Alba was dead but now she reunites with her for the first time since her childhood. She wants to tell her that she is pregnant. Alba, however, suffers trauma from the war she experienced firsthand and has stopped talking. While Rocío searches for a way to communicate with her mother, people in the vicinity are dying and tension is growing in the face of an uncertain future. For her feature debut Camila Rodríguez Triana drew on her familiarity with visual art and documentary filmmaking, conceiving the piece as an oppressive audiovisual work, in which the nightmarish events are kept out of shot. This intimate study of maternal love thus unfolds in a powerful atmosphere of fear and distress induced by a premonition of evil.