Dark Matter
An actor and actress are brought together during a casting for a mainstream film. They don’t get the roles, so they decide to make their own film instead. This will be a movie which defies the censorship rules, a film in which anything goes, and its makers won’t be held back by anything or anyone. The pair become a threesome when they get hold of a cameraman and director named Ziya, and the enchanting adventure can now begin. A burglary (the movie has to be financed somehow) marks the start of not only the shoot, but also a joyride, a game and a celebration of friendship and film. Dark Matter is a latter-day nod to the French New Wave and likewise a highly contemporary piece that reminds us why films are both a joy to make and to watch.