An insurance investigator travels to a God-forsaken small town in northern Minnesota to look into the violent death of a man whose life insurance policy would radically change the life of the deceased’s sister. A chilling Icelandic film noir by Baltasar Kormákur, with a Hollywood star cast reminiscent of the cult film by the Coen brothers, Fargo.
Baltasar Kormákur’s previous films – the black comedy 101 Reykjavik and the drama The Sea – were set in his native Iceland and described intense relationships within the family. For his latest film Kormákur set off for the United States with a story of criminal intrigue, filmed in English with American actors. This psychological drama about greed and guilt has a chillingly depressive ambience which looks towards the modern form of film noir in the style of Fargo (1996) by the Coen brothers. The hero of the story is insurance investigator Holt who travels to a God-forsaken small town somewhere in northern Minnesota to look into the violent death of a man whose life insurance policy would secure a million for his family. Isold, the deceased’s sister, and her husband Fred, certainly do not appear blameless: their past hides all sorts of surprises – and what about the present?