Vyšetřovatel pojišťovny pátrá v zapadlém městečku v severní Minnesotě po okolnostech násilné smrti muže, jehož vysoká životní pojistka by radikálně změnila život jeho sestry. Islandsky mrazivý „film noir“ Baltasara Kormákura s hvězdným hollywoodským obsazením připomíná kultovní Fargo bratrů Coenů.
Předchozí snímky Baltasara Kormákura – černá komedie S milenkou mé matky a drama Moře – se odehrávaly na jeho rodném Islandu a zabývaly se vypjatými rodinnými vztahy. Ve svém nejnovějším díle se však Kormákur vypravil do Spojených států a příběh s kriminální zápletkou natočil s americkými herci a v angličtině. Psychologické drama o zištnosti a vině nepostrádá mrazivě depresivní ladění, směřující až k novodobé podobě filmu noir ve stylu Farga (1996) bratrů Coenů. Hrdinou vyprávění je vyšetřovatel pojišťovny Holt, pátrající v zapadlém městečku kdesi v severní Minnesotě po okolnostech násilné smrti muže, jehož vysoká životní pojistka by pozůstalým zajistila milionovou částku. Isold, sestra zemřelého, a její manžel Fred rozhodně nevypadají nevinně: jejich minulost skrývá nejedno překvapení – a co teprve přítomnost?