A psychological drama about three young people searching for their place in life and love in the existential desert of a provincial industrial town. The film attracted the greatest number of awards of any Czech film in 2005. These included the Golden Shell and Silver Shell for Best Actress (Aňa Geislerová) at San Sebastian.
Monika, Tonik and Dasha have grown up together in the same tower block. When the mental state of the schizophrenic Dasha suddenly deteriorates, the self-sacrificing Monika takes charge of her friend’s two small children. Only then does she realise how great a support she has in Tonik...and Tonik finally gets a chance to prove to his beloved Monika, himself and his parents that he is worth something after all... This psychological drama about three young people trying to find their place in life was the most highly rated domestic film of 2005. It has won various awards including the Golden Seashell, and Silver Seashell for Best Actress (Anna Geislerová) at San Sebastian, the Grand Prix for Best Film at Montreal, the Ecumenical Jury Prize and Prize for Best Actor (Pavel Liška) at Bratislava and a special mention by the jury at Trieste. Domestic prizes: Seven Czech Lion Awards, the Kristián Prize at Febiofest 2006, and the FICC Don Quixote Jury Prize at the Plzeň Finale.