Psychologické drama trojice mladých lidí, kteří v existenční pustině provinčního industriálního města hledají své místo v životě a v lásce, je nejoceňovanějším českým filmem roku 2005. Mimo jiné získalo i Zlatou mušli a Stříbrnou mušli za nejlepší ženský herecký výkon (Aňa Geislerová) na MFF v San Sebastiánu.
Monika, Toník a Dáša spolu vyrůstali v jednom paneláku. Když se duševní stav schizofreničky Dáši prudce zhorší, ujímá se kamarádčiných dvou malých dětí obětavá Monika. Teprve teď si dívka uvědomuje, jak velkou oporu má právě v Toníkovi… Ten konečně dostává příležitost dokázat milované Monice, sobě i svým rodičům, že za něco stojí… Psychologické drama o trojici mladých lidí hledajících místo v životě je nejoceňovanějším domácím titulem roku 2005. Získalo mj. Zlatou mušli a Stříbrnou mušli za nejlepší ženský herecký výkon (Anna Geislerová) na MFF v San Sebastiánu; hlavní cenu za nejlepší film na MFF v Montrealu, Cenu ekumenické poroty a cenu za nejlepší mužský herecký výkon (Pavel Liška) na MFF v Bratislavě a zvláštní uznání poroty na MFF v Terstu. Domácí ceny: sedm Českých lvů, cena Kristián na Febiofestu 2006, cena poroty FICC Don Quijote na Finále Plzeň.