With his gift for capturing the poetry of the moment, and using gentle irony, the Latvian documentarist observes activities in one of the lively areas on the shore of the Baltic sea. Soldiers, fishermen, motorcyclists, descendants of mediaeval knights and others come together here to open themselves up to a passion suppressed by the habits of civilisations.