Sportsman of the Century
In 2000 a panel of experts is to select the Sportsman of the Century. No-one has heard of a man called Taeke Jongsma who has, however, excelled in an unusual sport – pole-sitting – and, in particular, in the art of transforming himself at the right moment from a mere observer of life into its direct participant. A poetic tragicomedy about one human life in an original film reflection by debuting director Mischa Alexander.