Zkouším ti zlomit srdce
Populární chicagská beatová skupina Wilco a podivný příběh jejího posledního alba. A mnoho výtečné hudby a vznosně černobílé Chicago!
Když Sam Jones začínal točit portrét rockové skupiny, jež se právě dostává na vrchol své dráhy, netušil, že se do jeho filmu otiskne i další příběh: svědectví o velkých vydavatelstvích, jejichž tržní myšlení jde občas mimo svět tvorby. Skupina Wilco vymýšlí, zkouší, natáčí (v černobílých obrazech svého domovského Chicaga) a mluví ústy písničkáře Jeffa Tweedyho o chuti "trochu poničit to, co sami vytváříme, rozetnout tomu obal a ukázat, jaký mechanismus tiká uvnitř". Melodicky silné beatové písničky, halené tu a tam do psychedelických hluků (snad příbuzné se songy Beatles v éře alba Revolver), se během slibného natáčení znelíbí firmě Reprise - pokládá je za příliš komplikovaný tvar pro dnešní pop-music, a odstoupí proto od smlouvy. Album Yankee Hotel Foxtrot nakonec vyjde. Nejenže se stane podle kritiky (The Village Voice, The Rolling Stone) jedním z nejcennějších alb roku 2002, ale přinese filmu i skupině nečekanou pointu. Příběh o kapele, která v konfrontaci s iluzí nezávislosti definitivně objevila samu sebe.