Za mraky
Křehké komorní road movie vypráví o krátkém setkání plavovlasé školačky Leny, o níž nikdo netuší, že její maminka je Austrálka, a mladého domorodého delikventa Vaughna, naplněného až překvapivou nenávistí ke světu. Oba mladí lidé prožijí při autostopu čtyřiadvacet hodin, jež jistě poznamenají jejich život.
Vztahy mezi původními obyvateli Austrálie a osídlenci jsou věčným tématem australské kinematografie. Režisér domorodého původu Ivan Sen se jimi ve svém celovečerním hraném debutu zabývá v poloze komorního road movie. Plavovlasá školačka Lena žije v městečku v Novém Jižním Walesu u rušné dálnice. Podle jejího vzhledu nikdo netuší, že její matka je Austrálka. Dívka jednoho dne nasedne na autobus do Sydney, aby tu vyhledala svého bělošského otce… Mladík Vaughn, odpykávající si trest za krádež auta, uteče z vězení pro mladistvé a vydá se za svou nemocnou matkou… Oba mladí lidé se náhodou setkají u autobusové zastávky a spolu pokračují v cestě autostopem nebo pěšky. Vaughn je domorodec; nenávidí bělochy, kteří podle něj věčně dávají najevo svou nadřazenost, nenávidí i sám sebe. Lena se vlastně poprvé střetává s rasovým problémem a poprvé si uvědomuje svou identitu. Vaughn zase poprvé poznává pocit zodpovědnosti. Křehký příběh setkání dvou odlišných mladých lidí se odehrává během čtyřiadvaceti hodin. Ivan Sen jej natočil podle žánrových pravidel, s různými epizodami z cesty, s proměnlivým obrazem zvláštní australské krajiny i s minimem dialogů.